امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://konool.cloob24.com
0

به گزارش تیترشهر : آثاری از زنبور عسل از حدود 40 میلیون سال پیش به صورت سنگواره بدست آمده که درموزه ی شهر وایمار در آلمان نگه داری می شود.

قدیمی ترین اثر تاریخی مربوط به برداشت عسل توسط انسان، یک نقاشی مربوط به 12000 سال قبل از میلاد، در غارهای پیکورپ اسپانیا بدست آمده است. همچنین نقاشی کهن دیگری در افریقا، انسانی را نشان می دهند که برای رسیدن به کندو بالای نردبانی رفته و ظرفی برای قرار دادن شانهای عسل به کمر بسته است.

شکل زنبور عسل و کندوهای گلی، روی سنگ نوشته های زمان فراعنه، در مصر باستان در 4000 سال پیش حکاکی شده، که نشان می دهد آنها نیز مانند کشاورزان امروزی برای برداشتن عسل از کندو از دود استفاده می کردند.

در مقبره یکی از فراعنه، مقداری عسل پیدا شده که بعد از 4000 سال قابل خوردن بود.

بابلی ها و سومری ها و ایلامی ها که در زمان مادها و قبل از آن همسایگان ایران بوده اند، در نوشته هایشان بارها از زنبورعسل نام برده اند.

در روی دسته یک کارد مفرغی که حدود 1200 سال قبل از میلاد در لرستان ساخته شده بود شکل برجسته یک زنبور عسل دیده می شود. این کارد در موزه شهر بروکسل نگهداری می شود.

حدود 350 سال قبل از میلاد ارسطو، دانشمند یونانی کتابی درباره زنبور و زنبورداری نوشت، این اولین کتابی است که درباره خواص عسل به رشته تحریر درآمده، وی بهترین عسل را عسل آویشن می دانست.

ابوعلی سینا پزشک و دانشمند بزرگ ایرانی در کتاب قانون، نسخه های زیادی با استفاده از عسل و موم تجویز کرده است.

بقراط حکیم بنیان گذار طب یونانی حدود 2500 سال پیش در درمان بسیاری از بیماریها از جمله زخمها، عسل تجویز نموده است.

زرتشتیان از زمانهای قدیم، برای مداوای امراض و ضعف جسمی و جنسی، از عسل طبیعی به عنوان ماده غذایی و داروئی استفاده می کردند.

در کتاب تورات از سرزمین موعود چنین یاد می شود: سرزمینی که در آن نهرهائی از عسل و شیر جاری است.

حضرت مسیح (ع)عسل را غذائی آسمانی و مقدس و شفای هر دردی معرفی می کند.

یونانیان باستان، عسل را یکی از خوراک های بهشتی برای خدایان فنا ناپذیر خود می دانستند.خواص عسل:

 • عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

در قدیم هر دارویی را با عسل  مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

از عسل در فرآورده های ضد سرفه  بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود. مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

عسل در درمان آب مروارید (کاتاراکت)مفید است.

عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است.سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

سنگ های کلیه  و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

 ژل رویال چیست؟

ژل رویال از غدد (هایپو فارینگال)زنبورهای کارگر ترشح می شود و تنها غذای ملکه زنبور عسل در تمام عمرش می باشد.

 برای بوجود آمدن ملکه فرآیندی خاص صورت می گیرد. یک تخم زنبور عسل اگر به مدت 3روز با ژل رویال تغذیه شود تبدیل به زنبور کارگر می شود و اگر همان تخم به مدت 7روز با ژل رویال تغذیه شود آن تخم به ملکه تبدیل می شود. چند روز تغذیه بیشتر با ژل رویال باعث می شود موجودی به وجود بیاید که 43 درصدبزرگتر و از نظر وزن 60 درصدسنگین تر از زنبور کارگر است. همچنین عمر طولانی آن قابل توجه است یعنی هفت سال در برابر هفت هفته.

ملکه دارای قدرت و توانایی بسیار بالایی است به این صورت که می تواند روزانه 3500تخم بگذارد یعنی دوبرابر و نیم وزن بدن خود. باید توجه داشت تمام این توانایی ها و خصوصیات فقط به خاطر مصرف روزانه ژل رویال می باشد.

 موارد استفاده از ژل رویال برطرف کردن ناتوانی جنسی – خستگی مفرط – لک و چروک پوست – دیابت – تحریک سیستم دفاعی بدن – تعادل هورمونی – مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی – کاهش کلسترول وفشار خون بالا آسم – کنترل وزن – درمان کم خونی – کمبود رشد – عفونت مثانه – مشکلات کبدی – افزایش قدرت حافظه – درمان سوء تغذیه، افسردگی، ضعف و خستگی چشم ها – تقویت و نیروزایی برای بهبود زخم های داخلی و خارجی

 آشنایی با ژل رویال(شاه انگبین)،(عسل سلطنتی)و خواص طبی آن:

 ژل رویال که به آن در فارسی شاه انگبین می گویند ماده ای است که به وسیله یک جفت غده مغزی زنبوران کارگر پرستار معمولا در سنین2تا12روزه گی ترشح شده و مورد استفاده ملکه در تمام طول عمر و نوزادان زنبور در مراحل اولیه رشد قرار می گرد.

متخصصین علم زنبور شناسی می گویند:علت اینکه ملکه زنبور عسل در24ساعت می تواند حدود2000تخم بگذارد و مدت3تا5سال زندگی کند(در حالی که عمر سایر زنبوران45تا60روز است)این است که ملکه غذای مخصوصی تغذیه می کند که سایر زنبوران به جز سه روز اول مرحله رشد به آن دسترسی ندارند این غذا مخصوص ژل رویال نام دارد و اهمیت آن در زندگی زنبور عسل همانند نقش شیر مادر در زندگی نوزادان است.

 خواص فیزیکی ژل رویال:

ژل رویال ماده ای است ژلاتینی سفید رنگ مایل به زرد روشن،کلوئیدی و چسبناک.در آب حل شده و کمی کف تولید می کند آن داری خاصیت اسیدی است.

 مکان نگهداری:

ژل رویال را فقط بیاید در دمای فریزر نگهداری کرد در غیر اینصورت فاسد می شود.

 نحوه ی مصرف:

صبحها قبل از صرف صبحانه به اندازه یک نخود با قاشق چوبی برداشته زیر زبان گذاشته تا در دهان ذوب شود.

تذکر:

نمونه هایی که مخلوط با عسل.پودر یا قرص در بازار موجود است را تهیه نفرمایند.

بهترین نوع ژل رویال:نوع ایرانی آن است.

خواص درمانی آن:

آرام بخش،

مقوی قلب و اعصاب،مفید برای رعشه،

درمان کننده انواع سرطان،

درمان کننده نا باروری و نازایی،

درمان کننده زود انزالی و تقویت نیروی جنسی،

مفید برای کم خونی،

ریزش مو و پوست،

تقویت کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن،

مفید برای کبد،

رفع استرس و تپش قلب،

تنظیم کننده فشار خون،

تنظیم کننده متابولیسم بدن،

پیشگیری کننده از بیماریهای عفونی.

منبع:آناج

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه