امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://konool.cloob24.com
0

شما ممکن است عادت کرده اید که هندوانه را بدون دانه بخورید  و اکثر افراد آن را بدون دانه دوست دارند اما ارزش غذایی دانه هندوانه ممکن است شما را به مصرف آن متقاعد نماید.

چگونه تخمه هندوانه سرخ می شود

سرخ کردن تخمه هندوانه آسان است فر خود را در 325 درجه فارینهایت تنظیم و دانه ها را در روی یک ورق پخت ریخته و در فر قرار دهید تنها حدود 15 دقیقه برای سرخ شدن دانه ها کافی است.

اما ممکن است شما برای اطمینان از خشک شدن دانه ها، در نیمه راه  دانه ها را مخلوط کنید. شما برای طعم دادن به آن می توانید کمی روغن زیتون و نمک به دانه ها اضافه نمایید و یا دارچین و گرد قند را روی آن اسپری نمایید اگر ترجیح می دهید که عطر و طعم بیشتری داشته باشد شما می توانید عصاره لیمو، پودر فلفل قرمز، و یا حتی فلفل هندی را به آنها اضافه کنید.

ارزش غذایی تخمه هندوانه

مقدار مواد مغذی دانه ها به خوردن مقدار دانه ها بستگی دارد از آنجا که آنها کوچک هستند شما نیاز به خوردن تعداد بیشتری برای به دست آوردن مزایای قابل توجه آن هستید با این حال، هنگامی که ارزش غذایی آن را با دیگر میان وعده مقایسه کنید دانه هندوانه به مراتب جلوتر است در این مقاله 5 تا از ارزش های غذایی دانه ی هندوانه بیان می شود.

1٫ کالری پایین

یک اونس دانه هندوانه شامل حدود 158 کالری است که خیلی پایین تر از یک اونس چیپس سیب زمینی (160 کالری)نیست اما اجازه دهید نگاهی به آنچه به منزله هر اونس است داشته باشیم حدود 400 دانه هندوانه تک در هر اونس وجود دارد و آن شامل تعداد بسیار زیادی دانه برای خوردن است در مقابل، تنها 15 چیپس سیب زمینی در هر اونس وجود دارد که، به مراتب بسیار کمتر از چیزی است که افراد به طور معمول در یک نشست مصرف می کنند.

یک مشت پر بزرگ از دانه ی هندوانه در حدود 4 گرم وزن که شامل حدود 56 دانه است و فقط 22 کالری دارد و این به مراتب کمتر از یک بسته چیپس سیب زمینی است!

2٫ منیزیم

یکی از مواد معدنی موجود در دانه هندوانه منیزیم است شما در هر وعده شامل 4 گرم دانه هندوانه، 21 میلی گرم منیزیم دریافت می کنید توصیه FDA به بزرگسالان دریافت روزانه 400 میلی گرم از این ماده معدنی است منیزیم برای بسیاری از توابع متابولیک بدن ضروری است آن نیز برای حفظ عملکرد عصب و عضله و همچنین به عنوان ایمنی، قلب و سلامت استخوان مورد نیاز است.

3٫ آهن

یک مشت پر از دانه هندوانه حاوی حدود 0٫29  میلی گرم آهن است این خیلی زیاد به نظر نمی رسد اما توصیه  FDA به بزرگسالان تنها دریافت 18 میلی گرم آهن در روز است آهن یک جزء سازنده هموگلوبین است که برای حمل اکسیژن در بدن مهم است همچنین در بدن به تبدیل کالری به انرژی کمک می کند.

4٫ فولات

در یک وعده دانه هندوانه 2 میکروگرم فولات وجود دارد توصیه FDA به بزرگسالان دریافت روزانه 400 میکروگرم فولات است  فولات، همچنین به عنوان اسید فولیک یا ویتامین B-9 شناخته شده است و برای عملکرد صحیح مغز مهم است و برای کنترل سطح هموسیستئین عمل می کند بالغین در سنین باروری حتی به مقدار  بیشتری از فولات نیاز دارند کمبود فولات در زنان باردار با برخی از نقائص لوله عصبی هنگام تولد همراه است.

5٫ چربی های خوب

دانه هندوانه همچنین ارائه منبع خوبی از هر دو اسیدهای چرب تک اشباع و اشباع نشده به ترتیب  0٫3 و  1٫1 گرم می باشد به گفته انجمن قلب آمریکا، این چربی خوب در محافظت در برابر حمله قلبی، سکته و کاهش سطح کلسترول بد در خون مفید است.

نتیجه:

دانه هندوانه دارای خواص درمانی بسیاری است اگر چه مقدار برخی از مواد معدنی و ویتامین ها در آنها ممکن است به نظر کم باشد اما آنها هنوز بهتر از چیپس سیب زمینی و دیگر میان وعده های ناسالم هستند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه